Apator Rector, dostarczający zaawansowane systemy informatyczne dla energetyki, rozwija system ZMS ZARZĄDZANIE EKIPĄ W TERENIE o aplikację mobilną ZET Mobile.

Sektor energetyczny coraz szerzej wykorzystuje narzędzia cyfrowe oparte na zdalnej komunikacji urządzeń. Jednym z wdrożonych w ostatnim czasie rozwiązań informatycznych jest ZET Mobile - aplikacja stanowiąca element zaawansowanego Systemu Informacji o Dystrybucji (SID). To zestaw narzędzi cyfrowych opracowanych przez zespół Apator Rector dla sektora utilities, które są wykorzystywane przez spółki energetyczne do zarządzania majątkiem oraz operacjami dokonywanymi na sieci elektroenergetycznej.

W ciągu roku Energa Operator wystawia około miliona zleceń obsługi technicznej. Mogą one dotyczyć wymiany legalizacyjnej licznika, odczytu wskazań licznika na zlecenie klienta, konieczności oplombowania układu pomiarowego czy montażu licznika przedpłatowego. Dzięki ZET Mobile przekazywanie zleceń służbom monterskim odbywa się zdalnie. Pracownicy Operatora nie muszą pobierać zleceń bezpośrednio z biura, zaś pilne zgłoszenia mogą zostać przekazane ekipie znajdującej się najbliżej miejsca realizacji. To oszczędność nie tylko czasu, ale także paliwa na dojazd i papieru na drukowanie zleceń. ZET Mobile pozwala również skrócić czas realizacji zlecenia nawet o 5 dni.

Rozwiązania mobilne dobrze sprawdzają się zwłaszcza w okresie pandemii. Przy nasilonej absencji pracowników technicznych, dzięki ZET Mobile można zdecydowanie efektywniej zarządzać dostępnym zespołem, zaś ograniczanie wizyt pracowników w biurach w celu odebrania zlecenia i niezbędnych wydruków pozwala minimalizować potencjalne zagrożenie związane z rozprzestrzenianiem się wirusa w zespole.

To nie wszystkie korzyści, które daje aplikacja. Monterzy wyposażeni w urządzenia z zainstalowaną aplikacją ZET Mobile (które pełnią jednocześnie funkcję telefonu służbowego) są w stanie automatycznie przekazać do systemu wynik realizacji zlecenia, bezpośrednio po jego wykonaniu,  bez konieczności dodatkowej pracy na opisanie czynności, jak to miało miejsce wcześniej. System zaś aktualizuje na bieżąco informacje o układzie pomiarowym oraz wyniku realizacji zlecenia. Dostęp dyspozytora do aktualnego stanu realizacji zleceń pozwala na stałe monitorowanie i optymalizowanie przydziału zleceń ekipom monterskim. ZET Mobile jest świetnym rozwiązaniem usprawniającym gospodarkę magazynową, bowiem zawiera aktualny rejestr urządzeń jakie są wykorzystywane przez ekipę do realizacji zleceń (liczniki, plomby, przekładniki, modemy, koncentratory).

Warto tu podkreślić również korzyści środowiskowe stosowania ZET Mobile. Dane dotyczące realizacji zlecenia mają postać elektroniczną, zatem nie trzeba generować i składować dokumentacji papierowej. Zoptymalizowane trasy wyjazdów ekip monterskich wprost przekładają się na zmniejszenie ilości zużytego paliwa i emisji CO2.

Aplikacja wymusza wykonanie określonych czynności przez monterów np. wprowadzenie stanu licznika czy wykonanie zdjęcia. Dzięki temu w systemie na bieżąco uzupełniane są niezbędne informacje o danym punkcie pomiarowym, ale także precyzyjnie rejestrowana jest praca ekip technicznych: wykonane czynności, skład ekipy, czas realizacji, wykorzystane urządzenia. Zmniejsza to możliwość popełnienia błędów przy ewidencjonowaniu informacji dotyczących zleceń i w efekcie wpływa na zmniejszenie skali reklamacji.

ZET Mobile zatem to doskonałe narzędzie do dalszej optymalizacji pracy ekip technicznych i doskonalenia procesu obsługi klienta. Korzystają tu wszyscy: osoby zarządzające w spółkach utilities, pracownicy magazynowi i techniczni po stronie Operatora, a – co najważniejsze – pozytywną zmianę w zakresie jakości obsługi odczują także klienci.


W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij